Powered By Blogger

miercuri, 2 decembrie 2015

CIPRU - TOP 28 - 29 noiembrie - 2 decembrie 2015

În condițiile unei ierni premature, cu ninsori puternice și viscol pe crestele înalte ale Carpaților românești, montaniarzii dâmbovițeni aflați sub umbrela” Grupului de inițiativă “Chindia Jurasic Park” au plecat, în preajma  Zilei naționale a României, spre o zonă cu condiții meteo mai propice drumeției în sezonul de iarnă, spre insula Cipru  (stat membru al Uniunii Europene încă din anul 2004), pentru a atinge” vârful Olympus (1952 m) din munții Troodos.

                 Echipa de bază, formată din Nicu Posta, Ionel Glodeanu, Ileana Bocanciu și Marius Prundaru, a plecat în data de 29 noiembrie 2015, pe la orele prânzului, spre Cipru, ajungând în aceeași zi pe aeroportul din Larnaca, oraș situat pe coasta sudică a “insulei Afroditei”. Am închiriat o mașină, beneficiind și de ajutorul logistic al unui compatriot de-al nostru, care lucra în acel sector. A urmat cazarea la un hotel aflat pe plaja golfului Larnaca, iar seara a fost dedicată vizitării vechii cetăți și a altor monumente istorice, culturale sau religioase din Larnaca.
În ziua a doua (30 noiembrie) a continuat periplul pe insulă, drumurile noastre conducându-ne spre locul unde (spune legenda)  “a ieșit Afrodita din spuma mării”, apoi spre cetatea Paphos și spre situl arheologic “Mormintele Regilor”. La întoarcerea spre hotel am vizitat și o parte din multele obiective turistice ale orașului Limasol, unul din marile orașe ale insulei Cipru.
Întrucât soarele răsărea (la această latitudine) la ora 6 dimineața, în data de 1 Decembrie, trezirea este foarte matinală (ora 5), iar startul s-a dat (ca în marile expediții montane clasice) la prima oră. De menționat că, la hotelul unde am fost cazați, coordonatoarea la recepția hotelului era tot o româncă (care ne-a spus că îi e dor de “verdele de acasă” – zona litorală a Ciprului fiind destul de uscată) care ne-a ajutat cu preluarea micului dejun la pachet. Urmează un lung drum de peste 100 km care ne-a condus, de la nivelul mării, până  aproape de culmea superioară a munților Troodos. După parcarea mașinii, efectuăm o drumeție ușoară și ajungem (pe șosea) la poarta unei unități militare a RAF (Royal Air Force) unde accesul și, inclusiv fotografiatul erau interzise, din motive normale de securitate. Revenim aproape de tabăra de bază” și reluăm căutările unui acces “permis” până la baza vârfului. Urcăm (ușor) prin pădurea de conifere (jnepeni uriași sub formă de arbori și pini mediteraneeni) și ajungem chiar sub vârf, într-o zonă unde era punctul terminus al unei telegondole folosită pentru transportul amatorilor de sporturi de iarnă – schi, snowboard, săniuță. Chiar dacă este 1 decembrie, sezonul de iarnă începe, spun statisticile locale, după 15 ianuarie.
           Vârful Olympus (1952 m) – cea mai înaltă cotă din Cipru – a fost urcat, în cadrul proiectului european TOP 28, în data de 1 decembrie 2015, de Ziua națională a României de o echipă de montaniarzi dâmbovițeni. Steagurile României și ale Uniunii Europene au fost etalate, alături de bannerul expediției, pe un nou vârf  european. O parte din montaniarzi a purtat inclusiv elemente de îmbrăcăminte tradițională românească (ie, cămașă bărbătească), iar bucuria momentului a fost transmisă, telefonic, celor dragi de acasă.
Pe coastele muntelui Troodos  se află foarte multe monumente culturale (capele, biserici și mănăstiri) de la începuturile creștinătății europene, iar expediționarii au profitat de acest lucru, vizitând cel mai mare (și frumos) obiectiv din zonă, Mănăstirea Kykkos. Cu scuzele de rigoare pentru această soluție, trimit și un link cu mănăstirea – e prea frumoasă pentru a nu afla date suplimentare despre ea.
Revenirea din zona montană am făcut-o prin capitala Nicosia, singura capitală din lumea actuală (mai era vechiul Berlin într-o asemenea situație) prin care trece granița între două state: Cipru (stat membru al UE) și Republica turcă a Ciprului de Nord, stat recunoscut doar de Turcia. Plimbându-ne prin zona pietonală a Nicosiei cipriote, am ajuns, din întâmplare și la granița dintre cele două zone. Din curiozitate, am trecut, pe bază de Carte de Identitate și în zona turcă, am vizitat câteva obiective turistice din zona limitrofă și am revenit în zona “greacă” a Nicosiei unde am mâncat specialități locale recomandate tot de un conațional de-al nostru. Toți românii (și nu au fost puțini) cu care ne-am întâlnit pe insulă au apreciat demersul nostru (ducerea tricolorului pe vârf) și faptul că în zi de sărbătoare, purtam simbolurile românești, la vedere, cu mândrie.
La întoarcerea la hotel, bannerul și câteva simboluri (eșarfe, stegulețe) au fost lăsate românilor din zonă preluând de la ei mesaje din care răzbătea dorul de casă.
Ultima zi (2 decembrie) a fost, din nou, una încărcată. Înainte de a ajunge la aeroport, pasionații turiști dâmbovițeni au vizitat mănăstirea Ayia Napa, cîteva grote dezvoltate în faleza înaltă și Capul Greko, un important punct de belvedere aflat în zona de sud-est a insulei.
            Echipa a revenit pe data de 2 decembrie, iar imaginile anexate vorbesc despre frumusețea unor locuri europene în care simbolurile românești (inclusiv ale societăților comerciale care au sprijinit logistic sau financiar această expediție) au fost purtate  mândrie de Ziua Marii Unirii.
                  Vom încerca să mai facem o expediție în această iarnă (decembrie-ianuarie), iar anul 2016 va fi unul special, cu două expediţii în premieră românească (așa cum a fost și cea pe Dinara - Croația), spre alte vârfuri europene aflate în TOP 28.
Nicolae POSTA
Coordonator Chindia Jurasic Park


Creat de Traseele mele Google în Android

Nume: Cipru – TOP 28
Data: 01.12.2015
Ora: 06:17
Tip de activitate: mers cu maşina
Descriere: Plecare din Larnaca
Distanţă totală: 311,49 km (193,5 mi)
Timp total: 14:48:34
Timp de mişcare: 10:46:32
Viteză medie: 21,03 km/h (13,1 mi/h)
Viteză medie de deplasare: 28,91 km/h (18,0 mi/h)
Viteză maximă: 125,42 km/h (77,9 mi/h)
Ritmul mediu: 2:51 min/km (4:35 min/mi)
Ritmul mediu de mișcare: 2:05 min/km (3:20 min/mi)
Ritmul cel mai rapid: 0:29 min/km (0:46 min/mi)
Altitudine maximă: 1976 m (6485 ft)
Altitudine minimă: 31 m (103 ft)
Creştere în altitudine: 4255 m (13960 ft)
Înclinaţie maximă: 22 %
Înclinaţie minimă: -19 %
Înregistrat: Ionel Glodeanu



Creat de Traseele mele Google în Android

Nume: Cipru – TOP 28
Data: 02.12.2015
Ora: 07:45
Tip de activitate: mers cu maşina
Descriere: Plecare din Larnaca
Distanţă totală: 178,57 km (111,0 mi)
Timp total: 7:34:50
Timp de mişcare: 5:24:41
Viteză medie: 23,56 km/h (14,6 mi/h)
Viteză medie de deplasare: 33,00 km/h (20,5 mi/h)
Viteză maximă: 115,85 km/h (72,0 mi/h)
Ritmul mediu: 2:33 min/km (4:06 min/mi)
Ritmul mediu de mișcare: 1:49 min/km (2:56 min/mi)
Ritmul cel mai rapid: 0:31 min/km (0:50 min/mi)
Altitudine maximă: 135 m (442 ft)
Altitudine minimă: 11 m (37 ft)
Creştere în altitudine: 1327 m (4353 ft)
Înclinaţie maximă: 20 %
Înclinaţie minimă: -21 %
Înregistrat: Ionel Glodeanu



Presa:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu